Tuesday, September 25, 2012

MEMECAH SUASANA BORING



CONG CHANG, CONG CONG
Kat sebelah ni...Apalah diaorang cakap akupun x faham hehehehe...

Bukan x suka...tapi sukaaaaaa sebab bila dua beradik ni ada sini
meriah la sikit

Kalau tidak opis ni bunyi radio je.

Kadang2 je boss dah boring tahap ultraman x dapat job lawan resaksa 
baru dia borak dengan aku.

Dulu masa ada Jeki lagi best. 
Slalu ada drama.
Tapi skarang ni no more free show =(

Aku memang suka suasana sebok
Tak suka la sunyi-sunyi ni. 
Bosan.

Aku boleh bayangkan mcm mana sunyi mak aku malam2
Bila dia mengadu selalu malam2 dia duduk rumah sorang-sorang.
Memang sunyi.
Aku sendiri duduk sorang2 malam2 kat rumah pun aku x suka. 

Tapi suasana sebok tu bukanlah tahap maksima mcm pasar malam tu
Itu bingit. Sakit kepala hotak.

Tapi husband aku tak suka bising bising ni
Pasal dia kerja mostly kat luar
Bila balik rumah nak rilex aje.

Tapi sekarang ni 
bila balik rumah x dapat la dia nak rilex, nak rasa suasana sunyi mcm dulu
Sebab dah duduk sementara kat Ulu Kelang kan
Ramai.

Tapi dia sabar.
Setakat ni dia masih bersabar
dan aku berharap semoga sifat dia macam itulah sampai bila-bila.
Mungkin sebab dia faham kesusahan yang aku terpaksa lalui

Aku bersyukur jodoh aku dengan dia
Dan bukan dengan orang lain.
Atau dengan orang yang x layak dapat title SUAMI.

Aku x dapat bayangkan waktu susah mcm ni
Dapat suami jenis x guna. x boleh harap.

Dan aku sentiasa pastikan by the time dia perlukan bantuan aku.
Aku ada.
Even waktu dia x perlukan bantuan aku, 
Sebagai isteri aku tahu apa tanggungjawab aku.

Dan aku mohon pada Allah murahkan rezeki suamiku
dan lindungi dia dunia akhirat
Sebab dia baik.
Dan semoga Mak dan Abah aku dikurniakan kesihatan berpanjangan.
lagipun next year diaorng nak ke Mekah.
Sedih aku tengok mak aku menahan sakit.


No comments:

Post a Comment