Monday, September 24, 2012

HUJUNG MINGGU


Aku kalau hujung minggu memang x ada makna la nak berangan nak bangun smpai petang.

Nak bangun tengahari pon x mampu.

Pasal nye?

Bila cukup jam confirm mata terbukak secara otomatik.

Walaupun kadang badan tu lesu x bermaya mata tetap x bekerjasama dgn badan.

Penat mcm mana pon dia tetap nak terjaga waktu pagi.

Lagi2 kalau sebelom tido malam tu dah set dalam kepala siap2 esok pagi nak cuci kain, sidai kain.

Selagi x bangun siapkan semua tu hati x senang.

Kang dah sidai kain bagai teringat mak ayah kita x makan breakfast. Suami bangun tido nak makan.

Nak2 lagi sekarang ni mak aku x berapa sihat. Masak memasak semua dia x nak buat. Nak tolong menolong pun dia x ada hati.

Dah x seronok mcm dulu.
Waktu bila bukak je mata dengar bunyi kuali kat dapur sebelah bilik aku tu. 
Tanda mak aku tengak sebok bikin breakfast.

Dulu aku x rasa pun saat tu best. Tapi sekarang aku hargai. 

Apa nak buatkan? dah penyakit dia mcm itu. Nasib baiklah abah reti sidai kain, cuci kain. Kalau tidak.... bertambah la kerja aku.

Minggu ni aku x kemana-mana. Kalau kemana2 pon rasa x sedap hati je sebab tahu kan mak kita x sihat.

Tapi aku kadang pelik adik aku sorang tu. Rilex je pergi jalan jauh2 dengan kawan2 dia.  Jarang nak lekat kat rumah. Dia x rasa ke apa yang aku rasa?

Itula berkawan dengan orang yang x faham masalah kita. Tahu nak ajak huha-huha je.

Tu tengah x sihat pon kawan x reti2 nak suruh duduk rumah. Pentingkan kawan ni takot esok2 sendiri yang kecewa. 

Esok kalau kita susah ada ke dia orang tu nak tolong kita?

Tengokla nanti, kawan masa senang ni ramai la. Bila susah esok berapa kerat je nak tunjuk muka. Berapa kerat nak doakan kita, Nak temankan kita. Entah-entah langsong x ada.

Bukan x kasi bekawan dan lupakan kawan. Tapi carilah kawan yang baik. 

Sebab kawan x baik ni sorry cakap la. Kau buang masa je kawan dengan dia. 

So masa hujung minggu baru ni aku isi dengan ektibiti masak memasak ajelah. 





Syukur Allah atas rezeki pemberianmu.

No comments:

Post a Comment