Thursday, October 4, 2012

DI AWANG AWANGAN


Aku tak tahulah apa syndrome telah berlaku.
Dah 2 minggu dah
Tido tu rasa macam di awang-awangan
Tido tido ayam
Padahal akupon tak penah jadi ayam
Dan x tahu macam mana feel ayam tu tido
Tapi aku bantai je ikut perumpamaan

Rasa dia mcm bila ko tido tu ko boleh berfikir
“Aku ni dah tido ke belom? Apesal mcm belom tido lagi nih?”
Macam itu lah.
Sambil pejam mata tu boleh rasa macam belom tido lagi.
Belom Nampak gelap pekat. Bebola mata masih begerak-gerak.

Ni dah beberapa hari asyik terjaga malam.
Bila dah terjaga tu baru boleh tahu yang tadi dah tido rupenye.
Kadang pukul 1 malam aku terjaga.
Ikut dan je nak terjaga pukul berapa.
Semalam terjaga pukul 3 pagi.

Aku perasan semua ni terjadi sejak aku ubah waktu tido dan bangun aku
Beberapa minggu ni tido pukul 10.00pm wajib tido
Bangun aku set time 5.40am (Subuh)
Kadang terbabas tido pukul 11.30pm
Esok dalam 5.45am bangun, masak la mata aku. Sangapppp

Aku bangun awal tu sebab aku kene masak.
Mak aku dah x larat dah sebab tak sihat.
Aku ni jenis hiba kalau aku pergi kerja  sambil memikir mak aku x makan.
Kalau aku x masak pagi tu nak harap sapa lagi?
Masa nilah baru aku terfikir alangkah bestnya kalau ada adik beradik perempuan.
Boleh share suka duka bersama. Hurrmmmm.....

Tu la aku gigih bangun dah sekarang ni.
Tapi masak kat dapor waktu subuh macam tak ada perasaan aje time tu
akibat mengantok telampau.
Tapi itu dulu. Sekarang dah terbiasa sikit Ok la.

Dah la aku ni kan penakot.
Tapi sekarang perasaan takot ke seram ke tolak tepi.
Kalau waktu sesuboh tu tiba2 pocong nak bediri belakang aku mau ku rodok dengan pisau.
Mati lah kau pocong sekali lagi.
So baik jangan nak cuba dekat dengan aku.
Ceh!! kunun je tu.

Sekarang ni aku nekad.
Nak bangun solat subuh awal setiap hari dan nak siap masak breakfast/ lunch dan siapkan apa yang patot before 7am.

Mungkin musibah yang aku alami waktu ni ada hikmahnya
Barulah aku lebih displin
Bangun awal pukul 5 tu standard  la kan bagi ibu2 yang ada anak kecik, anak nak sekolah.
Bagi aku sebelom ni tidak.

Mula2 nak bangun pukul 5 pagi tu punyelah bercinta.
Masa tu la rasa macam bantal tu empok sangat sangat sangat.
Nak2 lagi mcm aku yang tido dengan 8 bijik bantal kekekeke…

Tapi aku ada seorang kawan.
Dia lagi dasyat. Pukul 2.45am dia dah bangon masak bagai. Salute!!

Lagipun aku nak jadi hamba Allah yang lebih baik dari dulu.
Sejak kebelakangan ni banyak nikmat yang dberi apart from the musibah
Tapi aku sering gagal mensyukuri.
Bila aku bangun awal, Aku x boleh la nak kasi excuse terbabas lagi kan.
Aminkan aku ok.

Ni pic food yg aku masak waktu sesuboh.
SANDWICH
 BAKED SALMON
 SUP TULANG
 BAKED CHEEZY SANDWICH
UDANG MIX WITH VEGE
 TILAPIA KUKUS
 SUP IKAN MERAH & SAMBAL JAWA
 KARI TULANG

Bila tengok balik gambar2 ni (ada banyak lagi sebenarnya) 
Rasa macam waaaaaa.. Berwarna warni sungguh hehehehe..

No comments:

Post a Comment