Wednesday, October 10, 2012

BESTDAY not necessarily the BEST day


Semalam sampai kat kampong lanchang dalam pukul 8pm.
Kami lalu kot dapur.
Nampak BIL dgn sepupu tengah duduk kat belakang rumah
Duduk la sekejap beborak

Paris (BIL) beritahu yang 14/10 ni birthday dia.
Sepupu kata tu tak penting dalam keadaan sekarang
Paris pun setuju. Sebab dia kata dia x gembira MIL masih coma
Lalu sepupu kata “Koi sepanjang hidop koi x pernah sambut besday”

Terus kami ajukan soalan bertubi-tubi.

Aku:         “Aok x pernah tipu lilin ke”
Sepupu:  Tak
Aku:          “Aok x pernah langsong potong cake?
Sepupu:  Tak
Aku:          “Potong  pulut kuning ke at least?”
Sepupu:   Tak mak koi x pernah sambut birthday koi.
Jefri:          “Aok x pernah la dapat pezen?”
Sepupu:   Tak. Koi x pernah ada gilfren
Aku:          Tragis sungguh kisah hidup aok ni kan.
Paris:         Dia ni tah2 dah pernah dapat. Saja x nak bagitau”
Sepupu:   Tak ada
Paris:         “Mana lah tahu ada pernah dapat hadiah kad ke
Sepupu:   Tak pernah
Paris:        “tuala ke?”
Tiba2 kami terdiam.

Tuala????
Heeeeee ada ke orang bagi hadiah tuala untuk hari bestday (Birthday)??

Teringat waktu dulu2
Orang bagi hantaran tuala .
Buat bentok angsa la, kipas la, buah la.
Akupon pernah terbabit sama membuat hantaran tuala.
Tapi makcik aku yang punye dengan adik aku.

Sekarang ni nak tengok hantaran tuala mmg takkkkk la…. Kan?

meh mengimbau kenangan lama....


nanti panas boleh kipas dengan (buat suara doremon) KIPAS TUALAAAA.... 
kelas kau maria. Sofa berkipassssssss

Bentok apa nih? Mungkin nak buat bentuk bunga teratai jadi
bunga rafflesia. 

Tempah siap siap. Orang lain x boleh pakai sebab x ada nama =)

                      
cuppie
                                   
Niceeeee.....

*Translate: koi= saya    aok: awak

No comments:

Post a Comment