Tuesday, January 8, 2013

KAWAN LELAKI 1

Dulu aku ada seorang kawan lelaki
Kenal dekat myspace
Keje oil and gas.
Slalu la dia pergi sana sini
Pernah dia call dari oversea beberapa kali
Dan chat di myspace selalu.

Aku senang kawan dengan lelaki sebab aku rasa kawan lelaki x dengki.
kawan lelaki lebih caring.

Dia ni selalu perasan sebab selalu kalau keluar dengan dia,
Dia cerita yang ramai perempuan hot-hot minat dekat dia, tapi dia x nak.
Motip? Hanya dia yang tahu
Aku ya kan je.

1 hari dia tanya kenapa dah layan x layan?
Ajak keluar pon tak nak.
Baru aku bukak cerita
Yang gf dia sudah warning satu kali.
Jangan kacau TUNANG dia.

Dia cakap itu bukan TUNANG dia lagi. Dah breakoff!!!

Lagipun dia cakap kita kan kawan, kita kawan dengan ikhlas apa masalahnya?
Kita ni semakin tua semakin kawan menjauhkan diri
Bila ada orang nak kawan dengan kita, kenelah appreciate.
So sejak itu Kami berkawan semula.
Aku memang pegang kata2 dia,
Kita kawan, dan aku ikhlas kawan dengan dia. Bukan sebab lain. Akan kubuktikan.

1 hari, dia bagitau yang dia dah ada gf
Kawan aku pulak tu gf dia
Aku ok je.
Ujung2 dia bagitau yang sebab aku x nak kat dialah maka dia cari orang lain.
Excuse me? Bila masa dia bagitau dia suka kat aku?

Dia cakap dia pernah bagitau aku yang dia suka kat aku.
2 kali
Tapi aku buat bodoh.
Lepastu dia x nak bagitau dah sebab malu orang buat x tahu.
Alasan aku plak.
Kita kan dah janji kita kawan ikhlas
So aku anggap tu kata2 suka sebagai kawan je.

2ndly dia bagitau,
Kalau dia x suka takkan dia call jauh2 dari luar Negara semata2 nak tanya khabar?
Tu tanda dia rindu
ye tak ye jugak kan???

Tapi alasan aku….langsong x terfikir pon. 
Sbb bila aku tnya keapa dia call? 
Dia jawab saja je tanya khabar.
So aku x nak la perasan.
Karang di cop sama mcm kawan2 dia yang lain kaki perasan. No way….

3rdly dia bagitau dia pernah ajak aku pergi rumah dia
nak kenalkan dengan adik2 dia, tapi aku taknak
Alasan aku ...takot...kang buatnya dia tipu. takot kene rogol kakakakaka...
dia gelak..

Lepas dia dah beritahu aku yang dia dah ada gf,
tak lama tu akupun bagitau dia yang aku dah ada bf.
Kami masih kawan tanpa ada perasaan suka antara satu sama lain.
Aku kan dah kata aku ikhlas.....

Sampailah dia dah kawen dengan orang lain pun kami masih bertanya khabar
Dia selalu tanya kenapa aku x kawen? 
Kalau dulu aku cakap je aku suka kat dia dah tentu aku dah kawen dgn dia 
haaaa yela tu....Jodoh di tapak tangan ko ke?
Dah la dia selalu obersea berbulan2.
kang aku duduk umah sorang2. 
Takpon kang diam2 dia kawen kt tempat lain ahakss!!!!

Tiba2 x lama tu dia menghilangkan diri selepas isteri dia dah beranak satu.
So siapa yang tak ikhlas sebagai kawan????

No comments:

Post a Comment