Wednesday, January 2, 2013

KAKAK BESAR


Ingat lagi.
Waktu tu…aku ada seorang adik yang bakal naik darjah 1 si Aziz
Aku darjah 3. Feeling AKAK BESAR la…
Mak aku risau betol dengan aziz
Sebab dia masa kecik lembik dan waktu tu dia rapat dengan mak.
Mak risau sebab tak dapat temankan 
pasal aku ada sorang lagi adik yang masok tadika.

Dulu, waktu aku darjah 1,
Abah akan tunggu di kantin beberapa hari sebab nak ajar macam mana nak beli makanan.
So bila aku dah darjah 3 dan aziz darjah 1
Untuk senangkan keadaan,
Mak beli siap2 nasik lemak 2 bungkus dan kuih 2 bijik
Banyak kali mak aku pesan,” Tunggu adik. 1 nasik 1 kuih untuk aziz. Jangan lupe!!”

Bila waktu rehat aku pesan pada aziz aku tunggu dia di tepi longkang sebelom ke kantin.
Memang aku ingt betol waktu tu.
Aku memang risau tak jumpa adik aku pasal ramai kan budak2.
Bila loceng je, semua keluar lari2 mcm anak ayam.
Konfius dah aku mana satu adik aku. hehehehee....

Cepat2 aku keluar kelas sebab risau adik aku tunggu, aku x ada.
Tapi dia rilex je boleh keluar kelas lembap dan jalan lambat2.
Hari pertama dan kedua dia makan dengan aku
Hari seterusnya dia dah kekwat.
Dah jumpa kawan dan x nak bawak bekal pulak.

Aku macam biasalah selalu bawak bekal
Sebab aku x suka betolak2 masa beli makanan di kantin.
So, beli siap2 dari rumah makcik yang depan rumah ada pokok nangka
Orang kata pokok tu berhantu dan nenek jual kuih tu bela hantu
Jadi waktu subuh, selalu aku tunggu orang datang baru aku berani pergi dekat untuk beli kuih.
Aku takot kalau sorang2 nanti nenek tu jadi hantu eeeeiiiii idokla!!!!

Mcm terbau-bau je wangi nasik lemak pandan dari simpang umah cik zah.

Ni kuih fevered aku masa dulu.
 *Credits to nasiklemaklover

*Credits to Citrasawan


Kuih2 ni masa mula2 beli elok je gebu
Sementara tunggu waktu rehat tu dah teperosok dalam beg sekolah dia jadi kuih penyek kakakakaka….

                                         
 Kuih bom sekodok ni, aku pilih yang paling besor dan tepi dia macam kerak2. Sedapppp.....

                                   

Kuih cekodok ni aku kalau beli selalu segan nak makan depan orang.
Aku makan sorok2 sebab rasa macam TAK kelas la kan bawak bekal cekodok
Tapi sedap punye pasal....
lepas makan berminyak berlemuih mulut.

No comments:

Post a Comment