Thursday, February 7, 2013

PERISTIWA SEMALAM.


Aku ni dah blur la nak cerita apa
Tapi rasa macam nak cerita
Oke semalam aku memang la letih
Rasanya lepas kawen ni banyak hari letih daripada tidak
Dulu kalau balik keje boleh buat sesuka hati aje
Mak I is tak marah.
Memang mak aku x marah sebab aku pun x pernah buat perangai bagi mak aku marah hehehehe
Kalau macam aku tetido tanpa mandi pon mana mak aku perasan sebab dia dah tido.
Mak & Abah aku jenis tido early.
So itulah lepas kawen x boleh dah buat perangai tetido tak mandi.
Sebab karang laki ku tido sebelah nak polok2 lalu berbau hangitnya badan tentulah tak syiok kan.
Kita pon malu pada diri sendiri.

Oh ya…
Semalam kenapa aku letih?
Aku cuci kain (Guna mesen pon letih ka?)
Letih tu sebab naik turun tangga =P
Tengah menunggu tu aku buat meggi goreng.
Meggi goreng aku sedap oke (ayat up diri sendiwi)
Lepas tu sidai kain

Then aku naik atas bilik.
Tiba2 teringat nak simpan cicin kawen aku tuari aku main letak atas lemari mekup.
Cari2 tak jumpe.

Ko tau aku punye Keberah la 1 bilik aku  tertonggeng-tonggeng mencari cincin kawen aku ilang
Aku ingat lagi last aku letak atas lemari mekup tu la.
Tapi kedudukan lemari tu sudah berubah
Konon deko-deko lah haritu.
Aku memang jenis bosan tengok perabot kat 1 tempat sepanjang masa.
Nasib baik aku bukan Hulk Hogan
Kalau aku kuat dan tak sakit kaki mesti aku boleh ubah perabot aku setiap hari.

Pasal cincin tu…Mampus aku.
kalau la ilang tiada ganti oke.
Beli barupun x serupa sebab kenangan dia ilang bersama nya
Tapi kalau beli baru aku nak yang besor sikit sebab tangan aku dah besor.
Bukan besor ukuran lilitan tapi batu dia =P
Tapi aku macam rasa aku akan jumpe balik cincin aku tu

So tonggeng2 x jumpe
Si jep pulak semalam x pernah2 la nak naik atas sebelom tengah malam
Semalam sebok la dia nak naik.
Dia x tau aku carik apa
Aku buat2 macam kemas bilik.
Ini rahsia n egara ni x boleh kasitau.
Nanti I yang kene marah kata x menghargai pemberian dia. Omaigoddddd…..

Pastu dia pon selongkar2 barang dia jumpa kad2 lama besday dia
Dok panggil2 aku
“mayang…mayang…tengok ni”
Pastu senyum2 layan kad tu keluar lagu tit tot tit tittt….
Pastu dia jumpa miniature pepium pon nak bagi tau aku
Siap spray kat tangan dia suruh aku cium wangi ke tidak.
Omaigod…time aku bizilahhh nak tunjuk itu ini
Aku dah la rasa x sedap hati.
Tambah lagi time Piyed memang mood swing la.

Last2 aku sound dia
“Boleh tak jangan kacau orang tengah sebok ni?”
Pastu dia cakap
“ala…dalam rumah ni jep ada kawan jep aya jelah”
Maigoddd ayat mintak suruh layan

Tu la aku cari tak jumpe-jumpe.
Last2 final result aku kene bukak jugak vacuum aku yang besar gedabak tu
Si jep pulak x keluar2 bilik.
Aku buat macam cool je.
Dalam hati dah risau kemain.

Aku angkut vacuum masok bilik air dan bukak tempat habok dia tu
Tangan aku meraba2 la rambut2, habok2 tu semua. Siap aku urai2kan kot ada teselit.
Hampa…..
Bilik air dah macam tongkang pecah dgn habok  itam2.
Alang2 dh bukak terus aku cuci vacuum aku.
Sedih la x jumpe.

Tapi inner sense aku kata ada……cincin tu masih ada
Aku pergi semula ke lemari tu dan tu dia….
Duduk dia betul2 atas perfume Jessica parker aku
Ciss!!!!!!!
Buat lagi perangai cincin letak merata
Apapun syukur sangattt….
Masa tu dah dekat pukul 11 mlm.

Lepas mandi aku iron baju jep 6 lai termasuk seluar.
Baju aku pulak hanya sepasang
Masa tengah iron tu Jep naik atas bagitau dia masak nasik
Pukul 11.30malam hoi.
Padahal petang tadia kata x nak makan.
Itupun aku buatkan my best magi goreng resepi ciptaan sendiri
Boleh lagi dia nak makan heavy tengah malam.
Lepastu dia invite aku kalau nak rasa dia punye resepi Sardin.
No masak2 katanya. resipi bapak dia
Elee….sedap keeee????
Aku pon macam x berminat jele dan hanya say thanks

Dah siap aku terus baring dalam pukul 12.30malam  macam tu
X lama tu dapat call dari Jiran si Suhaila bagitau yang rumah Kak Noraini (Actualy datin Noraini) kene masuk orang
Homaiiii…..tergezut la i.
Terus aku tukar baju tido ke baju biasa dan turun bagitau jef ajak dia pergi jengok (Jiran kannn….)
Dah nak dekat pukul 1 malam dh time tu.
Ada Nirwan, Yasser, my new Chinese neighbour. Polis pon ada
Aku sempat la pergi tengok tingkap yang kene pecah tu
Baldihell punye penjenayah.
Tau aje ko time orang adeke takdeke kat rumah
Dan tau je ko kan cara2 nak masok rumah orang.
Kemas betol cara2 penjenayahan dia tu.
Maklomlah..tentu dah biasa kerja2 pecah rumah orang.
Gamppppppp!!!



Aku balik rumah tu hati aku risau
Aku harap janganla penjenayah masuk rumah aku.
Kang jadi satu hal pulak nak baiki grill bagai.
Tu semua harta boleh ganti.
Kalau masok time aku dengan suami ada?
Ishkkk Mintak dijauhkan lah….
Aku mohon perlindungan daripada Allah SWT.

Jefri masih berborak dengan jiran.
Aku tengok jam dah 1.30 pagi
Aku tengok atas meja ada lauk sardin special recipe husband aku masak tuuuu….
Aku pon ambik sejemput nasik and makan.
Woah!!! Sedap oke!
Pedas2 masam..ada tomato. I Loike!!!
Kira macam rasa kerabu sadin la.
Serious sedap.
Bertambah lauk aku makan.
kala ikutkan hati memang nak menambah nasik tapi cepat2 sedar diri
awak tu dah sama size dengan tempayan budu


Malam tadi kami tido dalam pukul 2.00am
Pagi tadi pergi kerja boleh request kat Jep nanti kang buat lagi ek kerabu Sadin macam malam tadi
=D

Haaa……ambik kau!!!
Panjang aku membebel.
Sekali kisah rumahtangga je pon hehehehehehe…..

1 comment:

  1. haha....aya,aya~~~~~~ema rasa kannnn....ada something dlm 'aya'
    hehehe.selera sgt tuu.

    tips supaya rumah x dimasuki pencopek:
    [1]setiap malam sblm tido,dlm keadaan berwuduk bacakan Alfatihah 1x & Al-Ikhlas 3x.fadilatnya sama dgn membaca Al-Quran 30juz.
    InShaAllah rumah x mdh terbakar & x dimasuki pencopek.

    [2] sebelom keluar rumah(blk kpg contohnya) dlm keadaan berwuduk bacakan surah Yassin ayat 1-9 kemudian doa,
    "Ya Allah ibaratkanlah rumah ku ini tembok Nabi Sulaiman & didalamnya lautan.Barangsiapa yg melepasinya maka berenanglah
    ia dilautan.
    Penutupnya bacalah ayatul Qursi 1x.
    :)

    ReplyDelete