Friday, February 22, 2013

SPIRAL VEGERONI

Semalam renobasi rumah dah banyak yang nak siap
Tinggal nak cat, nak buat lighting and pebetol sana sini
Dari tengahari semalam aku dah fikir apelah aku nak makan malam kang
rasa dah fedup mengadap mamak je
Rumah belom berkemas lagi
habok sana sini.
Tapi aku ada idea.
Terus aku pukul 5 petang tu melenggang kangkong ke carrefour Tropicana City
Aku buat benda ni.
benda yang x memakan banyak space dan x rumit.

Aku teringin nak makan Home Made tomato sauce dgn sosej and shredded meat and mushroom aje
Tabor cheese pulak ermmmm Yummy....
Dia sebenarnya spaghetti sauce lah.








Ade orang tu eksen la kata tak nak makan malam
Lepas tu semalam kata dia penat.
Aku suruh dia buat keje sikit dia buat dek je.
last2 aku yang buat sebab aku memang jenis x boleh sabar la kalau aku dah nak benda tu macam itu macam ini aku memang nak get it done by now..now now...
Lepas tu bila aku ulang alik dapur ke bilik dia macam x puas hati
Pastu cakap "Aya ni patot diet lah...tak payah la makan malam"
Sebenarnya dia tension aku lalu-lalu depan tv nak ambik barang2 nak masak
Macam la aku tak tahu akal dia hehehehe...
(Tv sekarang kedudukan dalam bilik bawah.)
"Ni aya buat makanan diet la ni...." Jawab aku
Takpe...tunggu la kang, sapa yang over?

Bila aku punye tomato sauce sudah naik bau..
Ada orang tu keluar bilik cakap "Emmm...sedapnye bau. Tak ada spaghetti ke?"
Aikk!!! tadi eksen kata tanak makan malam la sangattttt....
Aku kata yang spaghetti tak ade. Kalau dia rajin, masak la spiral vegerion
Terus dia cuci periok yg berabok, pasang gas luar dan masak.
Aikk!! rajin pulak tu...
Aku memang tau dia tak akan tahan punye bau masakkan aku.
kekekekeke... (Tandok dua kat kepala)




Wet kitchen lantai x bercuci lagi. Itu keje si jep merebus pasta.
Kat tepi grill bawah kuali tu kalau nampak ialah siput gonggong kenangan aku makan dia 1st time kat Singapura.


Spaghetti sauce aku memang rasa dia masam2 sebab aku pakai tomato puree, tomato paste and tomato sebijik2 aku bubuh dalam tu.
So memang rasa dia masam,masin, manis dan pedas.
Sesuai dengan citarasa aku lah.
Tapi kalau mak aku dia x berapa suka.
Dia suka yang dalam tin sebab x masam. 
Tak main la yang dalam tin tu. Banyak sangat perasa sey 
Tapi eh! kenapa sauce aku ada rasa pedas ek?
Tak itali tu!
hahahaha... aku campak cili api jugak dalam tu.
Jadilah dia mexican spaghetti sauce. yaribba..yaribba....


Semalam sambil si Jep makan, dia suruh aku bagi jiran si Sue cantek dgn yasser sikit.
Dia apa2 pun makan mesti ingat jiran punye.
Aku tengok jam pukul 10.30 malam
Tu aku wassup dulu si sue kang takot dia dah tido.
Sib baik tak tido lagi sebab aku yakin usben dia memang belom tido.
Itu orang memang kaki online game tegar mana boleh tido awal punye.



Inilah rupa gambaran yang aku dah imagine dalam kepala aku petang semalam
dan aku realisasikan.
Emang dasar dgn makanan tak boleh dipisahkan.
Puas hati aku. Hiksssss =D



Itulah dia kisah aku semalam...
Lepas aku siap makan, naik atas untuk mandi dan solat aku rasa tapak kaki aku sakit. 
Hish memang bisa la lantai umah aku tu.

1 comment:

  1. Fullamak shedaaappp nyeee.. kak ya pkai selipar la lam umh..arwah tok yus kan selalu mrah tau klu yus dok golek2 kt lntai hihi. Arwah ckp simen tu sejuk nnti x sempat sakit sana sini. Tpi mmg btul la ckp arwah tok..

    ReplyDelete