Friday, December 12, 2014

CURTAIN

Semalam aku kan beli curtain untuk bilik adik2 aku
*Ye, buat masa ni aku ada 2 adik lagi yang masih single
Tapi yang bongsu bakal expired status dia bulan April, 2015 ni.
Yang kedua tu ada orang nak kat dia, dia pulak jual mahal.


Psl curtain tu, aku pilih yang jenis panjang dia dah siap 3 meter lebih tu
Cuma beli ikut meter lebar ajelah.
3 meter untuk setiap bilik  semua sekali tebako RM 246 mcm tu.
Kain pun tebal.
Aku pilih jenis kain tebal sbb tak payah la nak beli sheer curtain dah
Lagipun pemandangan belakang rumah aku bukan menarik pon untuk di selak2.

So pagi tadi aku cakap kat abah aku.
“bah…lawa tak curtain orang beli? Mcm IKEA”
**ceh ceh….nak macam ikea tapi belinye kat Nilai.
IKIOK sebenaunye…hehehe

Niat tu tunjuk kt abah aku sebab dia yg suruh belikan untuk adik2 aku
Sebab bilik diarng tu tak berhias kan.
Ok fine aku belikan.
Sekali abah aku cakap macam kampong
“abah tengok macam kampong je ada bunga2. Tengok kat hotel tu mana ada bunga2”.
Haish abah aku ni memang semua nak komplen.
Takpee…belom siap lagi komplen banyak la…
Nanti dah macam ghope bilik IKEA @ IKIOK tu baru nak senyum meleretzz

Lagipun kalau macam kampong pon bukan bilik aku nak tido
Adik2 aku yang punye bilik nak tido kan
Biar diaorng tu merasa kat luar dah sebok2 kerja, happening2 pening2, balik2 rumah masok bilik rasa suasana kampong.....
Nasib baik akak dia ni tak beli kain yang orang buat baju kurung kedah tu
Kalau tak mesti rasa suasana kampong orang Asli.
Kedamaian sangat kannn…. Ok per tu =D

So currently aku tak berpuas hati dengan penyangkot langsir yang aku beli kat Ikea
Aku rasa mcm leceh gila la dia punye klip2 tu rasa nyesal beli
Lagi2 sbb dia melendut.
Langsir tu kain dia berat.
So aku suggest mak aku pergilah merayap cari penyangkot langsir mcm kat umah lama.
Sebab jenis yg tu tahan

Sebenarnya saja je aku suruh supaya mak aku boleh merayap.
Tak la dia duduk kat rumah aje nanti boring.
Itu ajelah aku nak cerita.

Nanti gambar curtain dah siap aku tunjuk kemudian sbb belom siap lagi

K Bye~

No comments:

Post a Comment