Thursday, December 27, 2012

MAKAN SORANG-SORANG


Aku pernah beberapa kali lah jugak bila aku cakap aku makan seorang dekat kawan-kawan
Depa macam….. “eiii ko makan sorang?”
Ahak ahak ahak…

Sebenarnya ramai yang rasa MAKAN SEORANG DIRI di khalayak ramai adalah pelik.
Aku tak menyalahkan dorang dan x tergezut pon
Sebabnya aku dulupun takot weh makan sorang di tempat public

Pasaipa….
Dulu aku muda
Nak kata hot tu tak berapa hot la
Suam-suam je
Masalahnya, kalau aku duduk berdua pon time makan,
ada je mata memandang
Pernah aku makan dengan family,
ada yang berani dok tenong
Konon mata kau memancoorrrr la tu?
So aku berasa sangat tak selesa

Pernah jugak aku tengah sedap makan tiba2 datang orang makan depan meja aku
dok tenong2 senyum2
Pehal la kan. Macam la hemsem sangat kau bai
Aku dah rasa serba tak kena.

Kadang2 aku beli makanan kat gerai nasik lemak pon kene
tegur dengan abang nasik lemak.
Tak baik la meniaga nasik lemak sambil meniaga minyak urat.
Pernah jugak aku kene kacau dengan flasher 3 kali.
Tak malu betol menunjukkan kemaluannya itew.

So memang aku fobia nak pergi mana sensorang dan makan seorang.
Rasanya itulah sebabnya juga kenapa ramai wanita suka makan secara berduet dan berpasangan.
Kira kalau nak makan mesti kena hajak classmate, housemate, adik beradik, officemate dan emak.
kalau tak ada pasangan rasa lebih baik tak makan.

Tapi itu dulu la.

Sekarang ni dah kawen ni dan sejak berat badan dah bertambah dan usia pun dah bertingkat tingkat macam rumah flat ni
Semua yang disebut di atas dah x terjadi
Aku semakin selesa nak kemana-mana seorang diri
Termasoklah makan sorang-sorang
Aku memang no hal makan sensorang.
Ataupun mungkin berkat doa aku selalu
“Ya Allah…jadikanlah aku seorang yang berani.”
Maka itulah….

p/s: Cumanya keberanian tu tak berapa effective kalau berhadapan dengan suasana gelap, sunyi dan lipas. Heran jugak aku ni. Hurmmmm.....

No comments:

Post a Comment