Friday, March 1, 2013

Laundry

Seringkali aku terbayang yang 1 hari nanti aku pun akan ada laundry area kat rumah aku.
Ruang sangat terhad.
Kat belakang rumah aku tu la tempat aku nak ber wet kitchen, berlaundry & plan nak menanam pokok pandan, kari, kunyit.
Banyak la aku berangan.
Aku x suka la sidai kain depan rumah sebab nampak burok
Biar rumah aku x santek vogue vogue janji jangan la nampak burok hehehehehe =D

So tercapai jugak nak ada laundry area. 

Sebelum ni, tempat ni hanya tanah dan semen koboi 
maka disalah guna oleh kaum kuceng untuk melepaskan najis 
Kucing-kucing yang datang berhijrah ke Taman angsa ni, kalau datang rumah aku nak manja-manja tak apela jugak
Ni datang melepas je.
lepas tu kita nak dekat dengan dia kemain lagi garang
Dah la ceroboh tanah orang wei...

Contractor ni buat kemas.
Mulanya cost x la mahal.
Tapi semasa dia buat tile tu mereka dapati lantai x sekata
Jadi kene tambah pasir 2 lori dan semen keseluruhan tempat semula supaya lantai sekata
so keje2 yang di buat untuk laundry area ialah

-Pasang dua lampu kalimantang
-Buat lubang saluran air dari washing machine ke longkang.
*Lubang tu di belakang washing machine. 


-Semen, pasang tile, cat
-Bikin plug electric untuk washing machine.
Dia siap bagi dua plug. 



-extend pili air ke tempat washing machine


before



after

 
before
after

after

after.

Selesa untuk aku menjalankan activity mencuci-cuci.



No comments:

Post a Comment